Status

Dag 43 av 43 - 6187 av 6187 km

torsdag 30. juni 2011

Dag 12 - Ytterhogdal - Orsa

Da har jeg ankommet målet for uke 2 og kan ta en velfortjent hviledag i morgen.

Etappen i dag har også gått i skikkelig sommerhete (25-30 grader) og med svært kupert siste halvdel av etappen (visste ikke at Sverige hadde så mange og lange bakker) ble det en ekstra het sykkeløkt. Kroppen var imidlertid så pigg at jeg følte jeg kunne ha fortsatt uten stopp. For resten av turen kommer nok hviledagen godt med.

En av stigningene i dag var på rundt 200 høydemeter.

Hviledagen skal nytes på Orsa camping sammen med mine søstre Berit og Ellen, Per Morten (Ellens mann), 3 nevøer, en niese og en Gordon setter.

Per Morten syklet meg forresten i møte slik at jeg fikk selskap de siste to milene av etappen.

Etappen i dag startet kl 08.30 og jeg ankom Orsa Camping kl 18.30. Lengden på etappen var 171 km og sykkeltid på 7 t 45 min. Gjennomsnittsfarten i dag var på 22.1 km/t.

Jeg registrerer stor interesse for sykkelturen. Det er veldig hyggelig og motiverende. Blir kjempeglad om enda flere legger inn en liten kommentarer! :-)

Finnmarksbaren! Her! Måtte selvfølgelig teste ut vareutvalget..... Men det ble bare is og brus

Veldig hyggelig - svigerbror kommer meg i møte slik at jeg får følge de siste 2 milene

7 kommentarer:

  1. Gikk dessverre glipp av siste etappe i del 2 av ferden mot Gibraltar pga snartur til Karasjok, men konstaterer at dette går fort :-)
    Må være i kjempeform du.
    Gratulerer og hils slekta.

    SvarSlett
  2. Hei
    Synes dette går veldig fort, John. Jeg ser at du sluker kilometer hver dag og dagsetappene er merkbare på kartet. Det er litt som å følge hurtigruta... hvis du har fått med deg den seansen. Nå har du snart kommet så langt at det blir en skam å snu. Når er du halvveis? Kan vel ikke være så lenge til.

    Regner med at det ikke ble noen lampefot på IKEA, men hvis du gidder å sykle innom en "godisfabrikk" når du krysser grensa mellom Sverige og Norge, evt.Sverige og Danmark, og kjøpe et par kilo smågodt til meg så skal jeg glemme den lampefoten.

    God tur videre, men hvil deg godt i morgen.
    -og legg ut noen bilder hvis du har mulighet. Skikkelig bra de bildene du har lagt ut.

    Pia :-)

    SvarSlett
  3. Det er bare å nyte hviledagen og stå på videre, nå får du jo nye Assos bukser så dette går bra.

    Putte

    SvarSlett
  4. Håper på å få lagt inn noen bilder så snart det blir pc-tilgang. Siste innlegg lagt inn fra telefon med WiFi.

    SvarSlett
  5. Ka du tenke og funderer på mens du trør ned pedalan hele tia?
    Hører du på musikk eller?
    Vil tro du så langt ikke har brukt all tid på setet til å bare "nyte" utsikten mot hvitstripa og 300 milliarder grantrær?

    Bjørn Eriksen

    SvarSlett
  6. Ikke så enkelt å si hvilke tanker man har.

    Utsikten har vært relativt ensformig så langt, kun småting å nyte innimellom.

    Musikk hører jeg ikke på for jeg ønsker å høre trafikken.

    SvarSlett
  7. Artig å følge med på turen din. Hils Ellen & co, og god tur videre.

    mvh
    Per-Marthin Karlsen
    Lillehammer

    SvarSlett