Status

Dag 43 av 43 - 6187 av 6187 km

fredag 29. juli 2011

Dag 41 - Merida - Sevilla

Som nevnt i gaarsdagens innlegg la jeg opp til grytidlig start. Allerede kl. 06.40 rullet jeg avgaarde fra hostal residence i Merida. Det var mörkt og kun en liten lysning i retning soloppgang (som ikke var för ca. kl. 07.30).

Etappen startet i tilsynelatende flatt terreng, men det viste seg at terrenget steg ganske mye de förste 7 milene (ca 500 höydemeter). Deretter ble terrenget svaert kupert fram til ca 2-3 mil för Sevilla.

Temperaturen var behagelig med "bare" 23 grader naar jeg startet og ikke för ca. 10.00-10.30 fölte jeg at det begynte aa bli skikkelig varmt. Etter kl. 13.00 ble det svaert varmt og det har nok vaert 35-38 grader i dag.

Paa grunn av den höye temperaturen har jeg drukket og drukket og drukket. Camelbaken har vaert paa ryggen og flaskene har vaert fylt opp med vann hele tiden. I tillegg har jeg stoppet i omtrent alle byene jeg har passert for aa faa noe kaldt aa drikke. Det er vanskelig aa beskrive hvor godt det er med kald drikke. Har ogsaa spist 4-5 saftis da dette var en glimrende ting for aa faa kjölt seg ned. Totalt tror jeg det har gaatt med ca 9 liter underveis.

Etappen i dag var paa nöyaktig 200 km og jeg ankom Sevilla og vandrerhjemmet kl. 19.00.

Naa gaar den harde turen og det store eventyret mot slutten. Det er baade vemodig men ikke minst saa gleder jeg meg til aa komme til enden av reisen. I morgen skal turens förste store delmaal naas, nemlig Tarifa som er fastland Europas sörligste punkt. Deretter kommer finalen paa söndag med ankomst paa Gibraltar.

Det blir tidlig avreise i morgen ogsaa og jeg haaper at vindene fra Atlanterhavet kan gi meg litt god avkjöling.

1 kommentar:

  1. Denne bloggen, som jeg følger hver dag, er så morsom å lese. Jeg ser ingen annen utvei enn at du hiver deg på sykkelen og sykler hjem også, slik at det blir 6 uker til med sykkellitteratur. Synes det er litt ille at det er slutt på søndag. Men du får ha en flott sluttetappe. Vi er på reisefot hele søndag, men vi skal tenke på deg og så ringer vi nok for å gratulere når du er vel i havn i Gibraltar. Håper du har huska pass! Jeg ble stoppa på grensen til Gibraltar. Hadde glemt passet på hotellet i Spania (2o mil unna) og kom ikke inn. Mye bannskap da. Damen i tolla sa "The United Kingdom never signed the Shengen agreement". Grrrr.
    Men kjenner jeg deg rett har du alt på G. :-)
    Snakkas.
    Pia

    SvarSlett